You are here
Home > 4x4 > Światowa premiera nowego Audi A8

Światowa premiera nowego Audi A8

Marka Audi wyznacza na nowo pojęcie klasy luksusowej prezentując czwartą generację swojej flagowej limuzyny A8. Nowa stylistyka, innowacyjna obsługa, elektryfikacja napędu i przede wszystkim automatyzm jazdy, to elementy wyróżniające tę wersję od poprzednich.

Nowy model A8 to limuzyna ze sportową sylwetką, która posiada lekką, dynamiczną konstrukcję i stały napęd na cztery koła quattro. Wyważone proporcje w równym stopniu akcentują wszystkie cztery koła, a muskularne linie nad wnękami kół wizualizują napęd quattro. Gdy widzimy samochód z boku, będziemy mieli wrażenie subtelnego napięcia, jakie powstaje dzięki pionowemu przodowi, w połączeniu z lekko skośnie ustawionym tyłem. Nowe A8 wygląda niezwykle okazale nie tylko w klasycznej wersji o długości 5,17 m, ale też jako Audi A8 L z rozstawem osi wydłużonym o 13 cm.

Samochód jest wyposażony w szereg innowacyjnych funkcji, poprawiających wygodę i komfort użytkowania:

  • wyraziste reflektory diodowe HD Matrix ze światłami laserowymi Audi Laser,
  • siedzenia relaksujące, z wieloma możliwościami regulacji i z podnóżkiem masującym stopy,
  • nastrojowe oświetlenie Ambiente,
  • nowe lampki do czytania HD Matrix,
  • panele sterujące, czyli Rear Seat Remote z wyświetlaczem OLED,
  • dotykowy wyświetlacz tablicy rozdzielczej,
  • system sterowania naturalnym głosem,
  • zoptymalizowana nawigacja, która uczy się na podstawie przejechanych wcześniej tras,
  • funkcja automatycznej jazdy w korkach (Audi AI traffic jam pilot),
  • funkcja automatycznego parkowania (Audi AI remote parking pilot),
  • funkcja automatycznego wjazdu do garażu (Audi AI remote garage pilot steer),
  • aktywne zawieszenie Audi AI,
  • system ochrony bezpieczeństwa pre sense 360°,
  • zawieszenie pneumatyczne Audi air suspension.

Nowe Audi A8 będzie wyposażone w dwa znacznie ulepszone silniki V6 turbo: 3.0 TDI i 3.0 TFSI o mocy 210 kW (286 KM) i 250 kW (340 KM). Ponadto do dyspozycji pozostaną dwie jednostki ośmiocylindrowe – 4.0 TDI o mocy 320 kW (435 KM) i 4.0 TFSI o mocy 338 kW (460 KM), które jednak pojawią się nieco później.

Wszystkie silniki współpracują z chłodzonym wodą alternatorem – rozrusznikiem 48 V (RSG), uzupełnionym o konwencjonalny rozrusznik, dzięki czemu jest możliwe zastosowanie techniki mild hybrid (ang MHEV – mild hybrid electric vehicle), umożliwiającej „żeglowanie” z wyłączonym silnikiem oraz komfortowe, praktycznie bezgłośne ponowne włączenie silnika. Co więcej, zawiera poszerzoną funkcję start-stop oraz ma wysoką moc rekuperacji, do 12 kW. W efekcie możliwe jest uzyskanie bardzo niskiego zużycia paliwa – nawet o 0,7 litra na 100 km w realnych warunkach jazdy.

Nowe Audi A8 i A8 L spodziewane są na rynku późną jesienią 2017 roku.

a1783005692

a17830056922

a178300569221

 

Dodaj komentarz

Top